maj 16, 2023

Livets resa.

Vi är hemma igen. Trötta, lyckliga och med en lätt benhinneinflammation i benen. Eller det är bara jag som har ont i benen, de andra är bara trötta och lyckliga. Aten var fantastiskt. Magnifikt. Vi vill tillbaka, längtar redan dit igen.

Vi har gått sju mil på två dagar och en kväll. Nya fräknar har strösslats över mina kindben. Barnet har arbetat sig genom rött, vitt och rosa vin. Han fick ett glas varje kväll och blev inte det minsta fnittrig. En lunch delade vi även en liten flaska vitt.  

Vi har promenerat sida vid sida genom Aten och över Akropolis. Vid ett tillfälle kom jag på oss med att ha fört ett timslångt samtal om Greklands ekonomiska kris, där barnets frågor förde samtalet vidare. Någon gång under åren slutade vi prata om Pokémon och började prata världsekonomi. Jag vet inte exakt när det skedde.

Men jag vet att det nog var livets resa, det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar