maj 07, 2023

Skarven vecka arton/nitton.

Det är söndag, i skarven där eftermiddag blir kväll. Jag sitter skräddare i sängen. Har ryggen mot de tjocka dunkuddarna och datorn över de korslagda benen. För en stund sedan gick jag förbi den stora spegeln i hallen och såg min mamma. Det är kläderna, tror jag. Svarta tights och herrskjorta. Jag ser ut som jag minns henne i barndomen.

Min man sitter framför sin dator här i sovrummet. Vi behövde båda arbeta färdigt vecka arton och förbereda vecka nitton. Jag brukar inte arbeta från sängen, men jag kom på mig själv med att vilja vara i samma rum.

Vi har haft en fin helg. Promenerat med varsin glass i handen, tränat ihop, lagat mat tillsammans, druckit whisky och somnat hud mot hud. Den är inte slut än helgen, vi har ännu en kväll, ännu en natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar