maj 10, 2023

Nedräkning startad.

Dagarna kommer och går. Åker till kontoret bara ibland, för dagarna är på språng i möten hos kunder och leverantörer, och möten som är digitala. Jag spenderar en hel del av dem vid matbordet, i möte efter möte.

Jag var hos frisören igår. Sjönk ner i schamponeringen och tänkte att det var skönt att sitta ner, sedan insåg jag att jag har suttit ner hela dagen. Jag antar att det jag menade var att det var skönt att sitta ner med sina egna tankar. Vi började prata sen, men just de där minuterna med masserande fingrar mot hårbotten, de blir aldrig bättre än under tystnad.

Och resväskor hämtas ner från vinden, kläder tvättas och stryks och paras ihop i kombinationer på sängen. Presenter landar i brevlådan, vackra snören och papper köps, planer smids i huvuden och mobilanteckningar. Snart åker vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar