maj 29, 2023

Fyrtiofem.

Min man fyller år idag. Han har köpt en present till sig själv. Den kom i förmiddags och tar upp stora delar av vårt vardagsrum. Den kommer inte kännas lika stor när den sitter på väggen, sa han när jag blängde på kartongen med den nya teven.

Barnet är arton nu, som han påtalade när han kom hem med en förpackning cigarrer att ge sin bonusfar i födelsedagspresent. Vilken milstolpe att köpa tobak, svarade jag. Själv ska jag bjuda ut min man på middag på Lennart & Bror. Det blir bara han och jag. Vi ska ha en dejt, en riktig dejt. Fint som snus ju.

4 kommentarer:

  1. Grattis till din man på födelsedagen! Den gamla TVn kan ni ju spara till barnet då så han har en TV när han en dag flyttar hemifrån... bara en tanke /Tove

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv har jag dock inte haft TV sedan jag flyttade hemifrån förrän nu. För några veckor sen sattes den upp, en begagnad. Jag är 37.

      Radera
    2. Nä den ska ut på blocket. Dumt att ha en fullt fungerande tv bara ståendes gud vet hur länge. 😊

      Radera
    3. Ah, iofs! Smart!

      Radera