maj 11, 2023

Akropolis och champagne.

I hallen står tre väskor packade och klara. Nästan klara, iallafall. Det är bara necessärerna som fattas, men imorgonbitti blir väskorna kompletta. Imorgon fyller mitt barn arton år. Vi hinner starta födelsedagen som vi har gjort varje år, med en pannkaksfrukost.

Sedan rullar vi ut våra väskor till taxin och åker till arlanda, för i födelsedagspresent önskade sig barnet att få fira sin artonårsdag i Aten. Han vill se Akropolis. Han vet det inte än, men vi har bokat en hotellsvit med utsikt över Akropolis.

Han fick välja restaurang till kvällen och valde en italiensk restaurang med takterass mot Akropolis. Han säger att det som han ser fram emot mest är att sitta på takterassen med Akropolis framför sig och beställa sitt allra första glas vin. Jag tror att vi siktar på bubbel va, mamma? frågade han häromdagen och jag log mot honom. Du är verkligen min största stolthet i livet, svarade jag.

Det är inte långt från att jag börjar gråta när jag skriver det här, när jag tänker på hur jag om ett dygn sitter i ljumma sommarvindar och blickar ut över Akropolis och skålar i champagne med min son, gratulerar honom på födelsedagen för tusende gången.

4 kommentarer:

  1. Så himla fint. Nu gråter jag nästan också❤
    Carina

    SvaraRadera
  2. Grattis till både dig och sonen, härligt det ska bli!

    SvaraRadera
  3. Vad fint.<3 Stort att fylla 18 och fint att få skåla i champagne på sitt önskeställe! :)

    SvaraRadera
  4. Gåshud! Så stort och fint. Stort grattis till honom och till dig!

    SvaraRadera