maj 03, 2023

Ni bestämmer: Om att ha balans.

Jag har två frågor kvar att svara på, båda på samma tema: mitt arbete. Först ut är en fråga om hur jag hittar balans mellan arbete och fritid och det, mina vänner, är tiotusenkronorsfrågan i det här hemmet. 

Jag tror att vi har hittat en balans, men den är skör. Våra kvällar består ofta av tre personer framför varsin dator. Barnet gör något skolarbete och jag och min man arbetar färdigt våra dagar. Men vi har också hittat ett sätt att umgås i det. 

Vi sitter nästan alltid i vardagsrummet alla tre, har någon mjuk musik i bakgrunden, sävliga samtal under tiden, ibland något gott att äta eller dricka. Vi har gjort det till ett sätt att hänga och så länge vi har den där lättsamheten i det så tycker jag att det funkar fint. 

När det gick snett i höstas tappade min man balansen. Blev för fokuserad på arbetet. Hans blick släppte aldrig skärmen, han tog möten vid middagsbordet och de få träningspass han tog sig iväg till avbröt han för att gå hem och jobba istället. Det var ett tydligt tecken på att tappa balansen. Där ska vi inte hamna.

2 kommentarer:

  1. Det verkar som att han hittat balansen igen? Så skönt att det ordnar sig!
    LoHe

    SvaraRadera