september 14, 2022

Trettiosex.

Imorgon är det den femtonde september. Min födelsedag. Jag älskar födelsedagar. Älskar att fira. Det behöver inte vara stort eller dyrt. Ett glas champagne, att laga någons favoritmiddag, överraska med något litet extra.

Imorgon fyller jag trettiosex och inuti mig finns en massa svärta. Eller det kanske inte är sant. Svärta är kanske inte rätt ord, men jag vet inte hur jag ska beskriva det. Det är som att jag är bortdomnad.

Men imorgon fyller jag år och jag ska fira det. Mina föräldrar hämtar mig på kontoret och så ska vi åka till Rosendals trädgård och äta lunch, promenera på Djurgården och möta barnet i stan när han slutat skolan. Fira med cappuccino och bakelse. Min pappa bad mig visa honom mitt favoritmuseum och det känns som den finaste presenten jag kunde få.

15 kommentarer:

  1. Jag ser framför mig hur jag skickar ett brev till dig med en svart vaxkrita, ett vitt papper eller kanske ett rött och så sätter du dig och målar Hela Pappret Svart. Så målar du ut din svärta. /tove(tankar)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vilken fin tanke! Jag är inte säker på att det löser min situation, men det är säkert en jäkligt meditativ sak att göra.

      Radera
    2. Nänä, det var bara en bild som kom upp i mitt huvud. Grattis på födelsedagen förresten! 💜🌱🌻🐣

      Radera
  2. lyssna på alla känslorna inom dig och vad de försöker säga ❤️

    SvaraRadera
  3. Jag fyller den 16:e🙃 Grattis i förskott🎶🎁🇸🇪🍾
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det sant? Grattis i förskott till dig med! 😌

      Radera
  4. Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen! Hoppas dagen blir fin.:)

    SvaraRadera