september 26, 2022

Ett lantställe.

Jag drömmer om ett ställe på landet. Ett litet hus, gammalt och vint, i en liten by någonstans. Öppna åkrar och slingrande vägar. Kanske en sjö i närheten, några hus i kluster. En lummig tomt med äppelträd.

Jag ser framför mig hur jag vaknar, brygger kaffe, drar på en stickad tröja och snurrar upp håret i en knut utan att borsta det först. Jeans och gummistövlar och aldrig makeup.

Men så smyger sig verkligheten på och jag inser att oktober är runt hörnet och jag har inte hunnit ta in balkongmöblerna eller plantera om blomlådorna inför hösten, så hur jag skulle hinna med ett hus har jag ingen aning om. Men man kan ju alltid drömma.

6 kommentarer:

  1. Jag drömmer om precis samma sak! Litet och rött ska det vara, äkta på nåt sätt. Skog, ängar, hagmark och nån sjö nära helst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter fint! Mitt ska vara ett gammalt stenhus som har satt sig så att det är alldeles snett och fantastiskt.

      Radera
  2. Haha, samma här. I alla fall att kunna åka till då o då, sitta vid öppen brasa, lufsa i skogen, mmmm
    Carina

    SvaraRadera
  3. Fattar exakt! Mmmm, och massa fina gamla tapeter och blommiga påslakan som doftar sol och vind…

    // LoHe

    SvaraRadera