september 06, 2022

Alla dessa hemligheter.

Jag tror att det är för att jag har varit på samma arbetsplats i över tio år och för att jag har en roll som kommunicerar väldigt brett inom företaget, jag tror att det är det som gör att jag vet saker. Och för att folk verkar tycka om att berätta hemligheter för mig.

Just nu vet jag någonting väldigt stort och det är så jobbigt att veta och att inte kunna prata om det. Att behöva vara tyst. Att inte ens kunna prata med de allra närmaste. En del av mig önskar att jag inte visste, fast allra mest önskar jag nog att det fanns någon att prata med, någon som vet det jag vet. 

2 kommentarer:

  1. En känsla av "gnnnnnnpth" som inte får pysa ut... förrän tid är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, verkligen! Det värsta är att det jag vet är sammanpusslat av information från typ fem, sex olika personer och nu vet jag knappt vad jag vet och inte vet i olika sammanhang. Tänker att jag bara undviker människor tills allt är officiellt. 😅

      Radera