september 28, 2022

Inte bara oviktig.

Min chef är i Malmö och genomför en rad möten. Han ringer i slutet av första dagen. Jag behöver dig här, kan du komma hit? frågar han. Nu? säger jag. Ja, hoppa på ett flyg, säger han. Jag tittar i kalendern, säger att jag har flera möten dagen därpå. Fan, säger han.

Vår nya divisionschef sitter intill och överhör samtalet. Vet du att han kallar dig för sin stöttepelare? säger han och ler. På riktigt? säger jag. Han säger att han aldrig skulle klara sig utan dig, säger han. Skrev han på teams att du skulle säga det så att jag ska hoppa på nästa plan till Malmö och rädda hans röv? säger jag. Han skrattar och skakar på huvudet.

4 kommentarer:

  1. Wow! Du ser. Berätta det för din käre make så kanske han har vett att sätta bättre värde på dig😛
    Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tyvärr en otroligt svårimponerad man, så tror inte det. 😕

      Radera
  2. Inget dåligt betyg! 🤩

    //LoHe

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får lön därefter!

    SvaraRadera