september 24, 2022

Om att inte hinna tänka.

Lördag. Vaknar vid åtta, dricker kaffe i sängen och läser internet. Havregrynsgröt med syrliga äpplen, grovhackad mandel och skummad mjölk. Går och tränar, bara veckans tredje pass eftersom det var en helvetesförkylning.

Min telefon plingar gång på gång. Jag säger till min man att jag inte kommer gnälla över hans jobb igen förrän oktober är över, för två stora projekt drar igång och jag kommer nog bara hinna hem för att sova.

Det är bra att det är en hektisk tid som väntar, för jag kommer inte hinna tänka och arbetet som ska göras är roligt. Dessutom är oktober fullproppad med saker som jag längtar efter: Ett guldbröllop som ska firas med min stökiga släkt, en Göteborgstripp med Rachel, en middag med vänner, min mammas sextioårsdag som min bror och jag har planerat i månader.

Och sedan kommer november och då åker vi bort, bara barnet och jag, och börjar titta på olika universitet som han kan tänka sig nästnästa höst när nästa fas i livet tar vid, för både honom och mig.

2 kommentarer:

  1. Ah, nu blev jag lite stressad... Kolla på universitet redan nu? Tycker att vi precis landat i själva gymnasievalet för min 05:a här hemma... phu. Nä, jag hoppas hon lyder våra råd om ett sabbatsår. Eller två. Och militärtjänstgöring. Sen kanske vi som föräldrar är mentalt redo för nästa omgång val ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Sorry! Min son har KTH som förstahandsval men det är så sinnessjukt svårt att komma in, så jag tänker att vi kikar på de andra skolorna nu (inte jättemånga som har byggnadsarkitektur) så att han antingen förstår att han behöver steppa upp sitt game för att komma in på KTH alternativt att han hittat något annat. Om han behöver steppa upp behöver det ju ske nu, nästa år är ju ansökningarna runt hörnet och då är det för sent.

      Radera