juni 09, 2020

Om att stå mer på kanten nu.

Jag minns alla skolavslutningarna som har varit. Hur vi stått på skolgården och hört kören sjunga om klockor som ringer ut. Jag har tittat på min son och inte haft en endaste kant inuti. Sett hur han sträckt på sig när han fotograferats framför syrenen. Jag minns varenda omplåstrat knä och vattenkammad frisyr. Minns tårtkalasen i vår trädgård efteråt.

Sedan flyttade vi till Stockholm och traditionen förändrades, blev till våffla med sylt och grädde på Observatorielunden efter avslutningen, bara han och jag. Vi fick tre såna avslutningar. Idag var sista dagen i åttan. Han skickar ett textmeddelande en timme innan vi ska mötas. Är det okej om vi skippar våfflan, vi tänkte gå och bada, skriver han. 

Jag visste att det skulle komma en sista skolavslutning. Ett sista luciafirande, en första gång att låta honom åka och bada själv, en första gång som jag inte behöver följa honom till tandläkaren. Det gör lite ont. Vi sparar våfflan till en annan dag, skriver jag och tänker att jag ska krama honom så hårt när han kommer hem.

3 kommentarer:

  1. Åh så fint skrivet. Min son slutar snart på småbarnsavdelningen och det känns också på något sätt, lite sorgligt och samtidigt fint att han blir större. Snart fyra år! (Och du och jag är lika gamla, tror jag...)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla dessa milstolpar! Tänker att de kan vara fina men ändå ge lite knyt i magen.

      Radera
  2. När jag hittade Dr. Ogume, var jag i desperat behov av att föra tillbaka min exälskare. Han lämnade mig för en annan kvinna. Det hände så snabbt och jag hade inget att säga i situationen alls. Han dumpade mig bara efter 3 år utan förklaring. Jag kontaktar Dr. Ogume via hans kontakt och han berättade för mig vad jag behöver göra innan han kan hjälpa mig och jag gjorde vad han berättade för mig, efter att jag hade gett vad han ville, han kastade en kärlek för att hjälpa oss att komma tillbaka tillsammans. Strax efter att han gjorde sin förtrollning började min pojkvän att skicka mig igen och kände mig hemsk för det han gjorde mig igenom. Han sa att jag var den viktigaste personen i hans liv och det vet han nu. Vi flyttade in tillsammans och han var mer öppen för mig än tidigare och han började spendera mer tid med mig än tidigare. Ända sedan Dr Ogume hjälpte mig är min partner väldigt stabil, trogen och närmare mig än tidigare. Jag rekommenderar starkt Dr. Ogume till alla som behöver hjälp. E-post: ogumenspellcaster@gmail.com. du kan kontakta honom för något av följande problem:
    1) Kärleksformer
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässor
    4) Giftermål
    5) Bindande stav.
    6) Uppdelningar

    SvaraRadera