april 03, 2020

Det har verkligen blivit en ny vardag.

Fredag morgon och jag sitter skräddare i soffan med löpartightsen på. Om en timme och tjugosex minuter börjar dagens första möte. Jag tänker att jag tar det med kameran avstängd, för det vore så skönt att hinna springa innan.

Vi satt vid matbordet från middag till sen kväll igår. Delade på en flaska vin och förde långa och invecklade diskussioner om corona, vände på alla olika möjligheter som kan tänkas uppstå. Idag är jag väldigt trött. Jag vet inte om det beror på vinet eller diskussionerna.

Jag ska springa nu, sen ska jag ta mitt möte med avstängd kamera och jobba bort några timmar. Duscha bort löpturen och sjunka ner i stolen hos min frisör. Jobba ännu några timmar och sedan dricka ett glas fredagsvin med två kollegor. Jag vet inte om det är rätt eller fel, vinet och frisören. Jag vet inte, jag vet inte, jag vet inte.

2 kommentarer:

  1. Vi vet inte, men jag vet att möte utan kamera det har jag alltid. (Jobbar på distans jämt)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi brukar köra lite olika, men våra avdelningsmöten tex vill vår chef att vi kör med kamera så att vi ser varandra nu när det gått så många veckor. Ändå fint tycker jag.

      Radera