april 10, 2020

Att vara den otrogna sorten.

Jag vaknar klockan åtta av en kopp kaffe som placeras på mitt sängbord och att han stryker mig över håret. Han försvinner tillbaka ut till köksbordet där ett onlinemöte snart ska hända. Jag ligger kvar i sängen, dricker långsamt upp kaffet och läser vidare i min bok.

Jag tänker att jag skulle kunna vara kvinnan i boken. Hon väcks också av en puss på pannan av sin man, han är omtänksam och rar, tittar på henne med så mycket kärlek i blicken. Sedan åker han till kontoret och har porrsex med en kollega.

Jag ryser när jag tänker på det. Ändå kan jag inte släppa tanken. Den smyger runt i huvudet när han stänger av datorn, när vi gör frukost tillsammans, när jag borstar tänderna och han kramar mig bakifrån, när hans händer vandrar över min kropp. Det är inte det att jag tror att han bedrar mig, det är det att man aldrig riktigt kan veta.

Jag tänker att nästan ingen går runt och tänker att ens partner nog är den otrogna typen, ändå är så många människor otrogna. Det går inte ihop. Det betyder att vi kan leva så nära en annan människa att vi tror oss veta hur den fungerar, fast egentligen vet vi inte alls. Det är en besvärlig tanke. Kanske är det en sån som man inte ska fundera för mycket över.

Jaha, det här blev ju ganska ödesmättat. Det var inte meningen, skulle bara berätta att jag läser en ganska besvärlig bok just nu.

5 kommentarer:

  1. Nu blev jag nyfiken - vad är det för bok?

    SvaraRadera
    Svar
    1. På andra sidan Hudson river. Läs den!

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams. Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han slöt mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det skickade med trollstavarna, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) Älska trollformler
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässor
      4) Giftermål
      5) Bindande trollformler
      6) Uppdelningar
      7) Dödsförtroll
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Jag var i ett förhållande som efter fyra år slutade i otrohet från min partners sida. Tänkte alltid att han inte var den otrogna typen. Men den perioden han var det, innan allt uppdagades, kände jag att något var fel. Magkänslan visste att det var något, även om det tog ett tag att klura ut vad det var. Det är ganska skönt att veta, att magkänslan säger till när det är något, så man inte behöver gå runt och oroa sig i onödan när allt är som det ska vara i ett monogamt förhållande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så tänker jag också, att magkänslan säkert hjälper till när något inte stämmer. Bra grej, det där!

      Radera