april 07, 2020

Ett skrivbord, en springrunda och köttbullar.

Det tar mig en månad av att jobba hemifrån för att upptäcka att barnets skrivbord är den perfekta arbetsplatsen. Det är någonting med känslan här inne. De matta ljusgrå väggarna, ljuset som strömmar in bakom mig, höjden på skrivbordet och stolen som dövar baken. Fast allra mest är det nog böckerna som vandrar två meter upp mot taket ovanför mitt huvud. Aldrig jobbar man så bra som i närheten av böcker.

Bakom min rygg pågår det ett väder där utanför. Vindar och regn och en väldig gråhet. Det är springdag idag, fast inomhus är det ljust från varma lampor och arbetslust i fingertopparna, så jag vet inte hur mycket springa det kommer bli. Ibland måste man få strunta i saker som har bestämts, få stanna kvar inomhus och äta köttbullar istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar