april 17, 2020

Alla saker corona gör med en.

Fredagen blir en kontorsdag. Det är en bra dag, alla mina favoriter är där. Vi smiter iväg och äter indiskt på lunchen, hänger sen tillsammans i vårt stora rum. Jobbar, pratar, skojar. Drömmer om när vi kan sitta på en uteservering och dricka rosévin tillsammans igen.

Kommer hem till min hemmajobbande man. Han ligger på soffan och jobbar inte särskilt hårt. Jag sjunker ner bredvid, spenderar en timme så. Läser först internet och sen take away-menyer. Bestämmer att han tar med sig middag när han går hem från gymmet, så går han och tränar och jag sticker ut och springer.

Vi kommer hem samtidigt. Jag dukar bordet och han häller upp vinet. Skämtar om att vi blivit såna som spenderar våra barnfria fredagskvällar hemma vid köksbordet, fortfarande eftersvettandes och i träningskläder. Säger att vi får kompensera genom att duscha tillsammans efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar