maj 24, 2019

Äntligen.

Så kommer fredagen och det är den första kvällen på veckan där det inte finns någon plan. Jag kommer hem vid halv fem och faller baklänges ner i soffan. Har en kopp kaffe i handen och läser gratistidningen som kom flera dagar tidigare.

Min man slänger ihop en sallad av de grönsaker som finns i lådan i kylskåpet och tre kycklingfiléer som han hittar längst in i frysen. Min son är i badhuset med en kompis, han skickar ett sms när vi bestämt att vi ska äta. Sorry men jag är sen.

Han äter senare, när vi har trillat tillbaka ner i soffan igen. Min man går till gymmet och jag frågar barnet om han vill gå och spela badminton. Vi har spelat säkert tio gånger de senaste veckorna och det slutar inte vara roligt.

Nu är alla hemma igen, spridda runtom i lägenheten. En läser bok, en annan surfar och den tredje skriver det här. Jag har ett glas rödpang och en liten skål chips, de smakar av parmesan och dill, och en hel helg framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar