januari 13, 2019

Söndag kontra måndag.

Så går en söndag där jag inte gör någonting alls. Det är obeskrivligt skönt. Jag sitter i ett hörn i soffan, tittar på tre filmer efter varandra. De är alla romantiska. Jag plockar in leveransen med matvaror som lämnas utanför vår dörr. Det är höjden av vettiga saker som sker.

Tänker att jag borde gå och simma, men nä. Tänker att jag borde gå en långpromenad, men nä. Startar nästa film istället. Så kommer barnet hem och vi går och köper semlor. Jag förhör honom på antikens Grekland. Han kryper i säng och jag tänker att jag borde göra likadant.

Imorgon börjar allt om igen. Klänning och klackar, läppstift och möten. Saker som ska göras, viktiga saker, hela dagen. Det blir inga filmer imorgon. Men kanske blir det ett badhus och några simlängder, och grönsaker till alla måltider och verkligen inget godis till lunch.

2 kommentarer:

  1. Så snyggt du skriver! Jag älskar verkligen ditt språk och sätt att uttrycka dig på!

    SvaraRadera