januari 21, 2019

Dåligt föräldraskap.

Vi började ju titta på Riverdale förra veckan, barnet och jag. Han gav upp redan efter ett par avsnitt men jag har kämpat på. Jag är snart klar med den första säsongen, men jag tror att jag ska stanna där sen. Det är för mycket teen för mig, för lite att relatera till.

Det som jag däremot har reflekterat över under varje avsnitt är hur dåligt föräldraskap det är? Bara Dylan, förlåt Fred heter han ju i den här serien, är vettig. Alla andra luras och ljuger och manipulerar sina barn. Det är ju galet? Fast det är ju fint att jag känner mig som en topnotch förälder bara genom att inte vara en Riverdale-morsa.

2 kommentarer:

  1. Du kan hoppa över säsong 2 och gå direkt på 3! Det är en perfekt serie att ha på när man är lite halvt engagerad tycker jag! Eller kolla på You, bättre men också i snabbt tempo och underhållande.

    SvaraRadera