januari 22, 2019

Om klänningar och olikheter.

Jag ligger på soffan. Bläddrar bland klänningar på internet, för på hallgolvet låg idag en dopinbjudan. De har fyra barn var nu, mina bröder. Bor i samma lilla by bara några hundra meter från varandra. De tycker att jag prioriterar så konstigt i mitt liv, kan inte förstå varför jag inte vill ha fyra barn och bo på landet och herregud varför måste du tro att du är något?

Så jag ligger på soffan sent en tisdagskväll, fast jag egentligen borde tömma diskmaskinen, borde dammsuga upp alla små stenar i hallen, borde stryka morgondagens klänning, borde gå och lägga mig. Istället letar jag efter en klänning som ska visa att jag är något. Bara för att det låg ett litet, vitt kuvert på marmorgolvet innanför dörren idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar