mars 21, 2016

Naivt.

Jag har fått slut på ord. Så kan det väl gå ibland, antar jag. Särskilt när man ägnar så många ord om dagen på det här med att kommunicera. Att maila, prata, skriva, lyssna. Ord, ord, ord. Det händer att jag blir väldigt trött på mig själv emellanåt. Trött på min röst och trött på samma gamla, fattiga ordförråd.

Jag funderar på att gå en författarkurs. Fast egentligen är det en lögn, för tanken har inte slagit mig förrän nu. Men det är en bra tanke, det måste en ju medge. Det får bli när jag flyttar till Stockholm, som med allt annat. I Stockholm, där ska allt bli bra,

2 kommentarer:

  1. man kan ju gå distanskurs i kreativt skrivande oxå. det har jag funderat på. fast mest funderar jag på att starta upp skrivarcirkel istället för bokcirkel med några kompisar. typ skriva utifrån tema och läsa och ge feedback på varandras texter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker att det vore ett fint sätt att komma ut och träffa nya människor också? Det plus skrivandet liksom. Himla bra idé med skrivcirkel!

      Radera