mars 24, 2016

Mitt i livet-krisen?

Jag rensade lådorna med underkläder och badkläder igår. Ut åkte trekantsbikinin med trådar mellan de minimala skylbitarna, de obekväma push up:erna i stenhårda byglar och silkiga stay ups och trosor med alldeles för lite tyg. Pinsamt lite tyg i.

Jag har inte använt något av plaggen på flera år. De känns väldigt mycket tjugotvå. Jag känner mig väldigt lite tjugotvå. Jag har blivit den där som en gång per år köper femton uppsättningar svarta stringtrosor på Åhléns. Bekväma och precis lagom snygga. Och eftersom jag är en kronisk bärare av svart behöver jag aldrig fundera på om bh och trosor matchar. Vilket jag å andra sidan ställer mig tvivlande till om jag någonsin funderat på, nu när jag tänker efter. Gissningsvis undermedvetet eftersom jag ändå skrev meningen.

Hursomhelst. Har jag sagt att jag fyller trettio i år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar