september 09, 2024

Sjukdomsstatus och höstprojekt

Jag sitter inne i det som ska bli vårt hemmakontor och arbetar. Jag blev sjuk, till ingens förvåning. Har sovit bort halva helgen och jag tror att det var smart, att jag kapitulerade direkt, lade mig ner och var sjuk, för det känns okej idag. Jag tror att det är så man ska ta sig an förkylningar: att lägga sig ner, att lägga sig platt för dem. 

Hursomhelst. Det finns någonting mysigt att sitta inne i barnets forna rum och arbeta, att ha min man på andra sidan väggen, att höra honom prata i sina möten och att träffas framför kaffebryggaren med jämna mellanrum. 

Barnets skrivbord står fortfarande kvar, det är samma gamla eländiga motljus som gör att man är helt mörk i videomöten. Vi borde ta tag i det här rummet. Platsbygga den där väggen med garderober som vi pratat om hela sommaren, köpa ett snyggare skrivbord och en bäddfåtölj till när barnet kommer hem.

Det får bli höstens projekt, det tillsammans med att måla om vardagsrummet och sovrummet och låta bygga snyggare bokhyllor i hallen. Så naivt att tro att det är höstens projekt förresten, vi kommer att ha att göra till 2027.

2 kommentarer:

  1. Testa att vrida skrivbordet ett kvarts varv så blir du nog av med motljuset! Tove

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väggmonterat så blir svårt 😅

      Radera