september 13, 2024

Födelsedagshelgen

Min födelsedag är runt hörnet. Det ska firas både på lördag och söndag. På lördag ska min man och jag gå ut och äta och jag ska göra mitt livs bästa innan: dricka bubbel och långsamt göra mig redo för kvällen. 

Och på söndagen, på min födelsedag, kommer mina föräldrar och spenderar några timmar för lunch och promenad i Bergianska trädgården med oss. Efter det har jag önskat Biff Rydberg, min absoluta favoriträtt, till middag och barnet på länk till desserten.

Det var för övrigt den bästa födelsedagspresenten, den som barnet stod för: att inte ha tid att fira mig förrän på kvällen eftersom han ska på brunch med sina nya vänner. När han frågade om vi kan ses över länk och äta tårta sent på min födelsedag av den anledningen grät jag litegrann. Hans lycka i sitt nya liv är det finaste jag kan få, det enda jag vill ha. 

2 kommentarer: