september 30, 2024

Inredningsblogg

Så gick den sista septemberhelgen. Imorgon startar oktober och jag fattar inte vart tiden tog vägen, men det fattar ju aldrig någon. Helgen har mest handlat om att dona hemma. Sakta växer kontoret/gästrummet fram. Det senaste tillskottet är en kontorsstol, en Sjuan i black special edition.

Min man har velat ha den så länge som den har funnits och nu äntligen slog vi till. Kontorsstolen gör att rummet behöver bli lite stramare än vad jag först hade tänkt, men det gör inget. I hallen har vi en Gubi Multi Lite i svart och mässing men jag tror att den kommer vara fantastisk ihop med stolen, så antagligen får den flytta in till kontoret.

Jag tror även att hallen mår bäst av att ha en lampa i mässing och vitt alternativt bara mässing, så alla vinner på rockaden. Samma lampa som vi redan har, en Gubi fast helt i mässing, är ett mycket starkt alternativ. Även taklampan Hobo från Örsjö är en fantastisk lampa.

Jaha nehej, nu får det vara slut på dagens inredningsblogg, jobbet jobbar ju inte sig självt.

2 kommentarer:

  1. Oj, vilka dyra och fina grejer! Mitt hem är mer av ett hopplock, men vi behöver en ny golvlampa till vardagsrummet snart. Kollar nog loppis... /Tove den snåla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa fast vi fyndar väldigt mycket på Blocket! Kontorsstolen köpte vi från en herre där igår för 12 000 kr istället för nypriset på 30 000 kr. Fortfarande mycket pengar för en stol men jag räknar med att ha den resten av livet. Det är det som är det fina med designklassiker, de blir aldrig omoderna. 🥰

      Radera