september 17, 2024

Om att göra planer och kap

Två saker som stått på vår bevakningslista på Blocket dök upp i helgen: en bäddfåtölj i nyskick till det fantastiska priset om fyratusen, istället för butikspriset fjortontusen, samt en vacker gammal vägglampa som slutade göras för decennier sedan.

Båda ska placeras i barnets rum. Förlåt, jag menade kontoret/gästrummet. Fåtöljen i ena hörnet och vägglampan ovanför. Bredvid ska det stå en låg bänk med en vinylspelare och väggen mittemot kommer prydas av en platsbyggd garderob med integrerat skrivbord. Jag ser framför mig hur jag ska sitta och läsa i fåtöljen medan min man kvällsjobbar. En filt över benen och ett glas vin intill.

Igår var för övrigt första dagen sedan barnet flyttade hemifrån som vi inte hördes. Visserligen snackade vi en timme över länk på söndagskvällen, men ändå. Ett dygn utan kontakt, det är stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar