september 10, 2024

Kom an bara hösten

Det är måndagskväll och tänker att jag ska hitta en extra halvtimme att sova på tisdagsmorgonen eftersom ett möte tvingar mig till kontoret. Egentligen skulle jag vilja skrota runt hemma en dag till, men det är bara snuvan kvar och den kan ju sitta i länge, så jag har ingen ursäkt som håller för det.

Så jag öppnar garderobsdörrarna för att hitta något att ha på mig på tisdagen och alla mina sommarklänningar rasar ner över mig. Tänker att det är ett tecken, det tillsammans med veckans väderprognos som visar sjutton grader och ingen mer sommar i sikte.

Fyller fem papperskassar med de klänningar, kjolar och toppar som jag burit i sommar. Tar ner kassarna med höst- och vinterkläder från längst upp i klädkammaren. Viker ner och plockar upp, byter långsamt innehållet i garderoben.

Nu kan hösten få komma, jag är redo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar