april 15, 2024

Varning för präktig tjej

Jag är ej längre utmattad. Sov tolv timmar natten till lördag, tio timmar natten till söndag och åtta timmar natten till idag. Har även druckit stora mängder bubbelvatten och mycket små mängder alkohol - bara ett glas vin till maten - samt har även tränat mycket, mycket hårt.

Mitt duktig flicka-syndrom mår väldigt bra av detta, har befunnit sig på en mycket hög nivå sedan fredagskvällen. Känner mig även som en bra mamma eftersom jag lämnade lunch till det högskoleprovsskrivande barnet i lördags, satt bredvid och tipsade om rangordning till universitetsvalen på söndagen samt fick inbjudningarna till hans studentmottagning på brevlådan imorse.

(Är han Sveriges mest curlade snart nittonåring? Svar ja, men han flyttar hemifrån om någon ynka månad så låt mig vara.)

Hursomhelst. Nu är det måndag! Jag ska inte dricka vin förrän på fredag! Tränade på lunchen idag och längtar redan till morgondagens träningspass! Många utropstecken blev det nu, ber om ursäkt för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar