april 05, 2024

Fredag: mail och löpband

Jag var inte beredd på fredag. Skulle kunna jobba ett par dagar till, har så många bollar i luften och farten uppe. Men visst, jag tar helg. Har gjort noll och inga planer för helgen för som sagt, var inte beredd på den.

Jag har tränat tre dagar på rad. Det känns som att kroppen orkar mer, men varenda muskel gör ont. Så ingen träning på en dag eller två. Skulle kunna gå på löpbandet för att komma upp i mina tiotusen steg men klockan är sexton och får man verkligen på ett löpband när det är som mest folk på gymmet och alla löpband är upptagna? Nej, det får man inte.

Så ja, nej. Plötsligt orkar jag inte heller jobba mer. Det är bara de tråkiga mailen kvar, de tråkiga och de som kräver tankeverksamhet och nej, jag orkar inte. Jag behöver gå på ett löpband. Finns det flera lediga löpband går jag, annars springer jag. Gud vad jag hoppas på massor av lediga löpband.

4 kommentarer:

  1. Gå utomhus? Eller regnar det även hos dig? /Tove

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så hemskt väder flera dagar nu. Det blev dock en promenad på kvällen ändå.

      Radera
  2. En gång blev jag snuvad på det enda löpbandet på ett litet hotellgym av en man som sedan gick på det i tjugo minuter. Jag tycker visserligen att man kan få gå på löpband, om man går hyfsat raskt. Den här mannen löste patiens på mobilen samtidigt. Jag var så arg att jag uppenbarligen inte riktigt släppt det än...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Människor alltså! Vi har en kvinna som löser korsord i maskinerna på lördagarna. Hon kan sitta 20 minuter i bensparken med tidningen i knät, tränar extremt lugnt och lätt och löser sitt korsord under tiden.

      Radera