april 03, 2024

Eftersom det blev vinter igen

Det snöade så mycket när jag halkade hem från kontoret i mina mycket höga och mycket opraktiska klackar igår att jag bestämde mig för att inte lämna hemmet förrän alltsammans smält bort igen. 

Plus att jag är väldigt svag för mitt hem just nu. Vi köpte en matta häromveckan, den ligger under soffan och soffbordet och blev pusselbiten ingen visste saknades, och nu vill jag aldrig lämna lägenheten.

Så jag jobbar hemifrån idag. Sitter vid matbordet med datorn framför mig, dricker kanna efter kanna med kaffe, suckar nöjt varje gång blicken trillar över det vackra lilla soffhörnet och dess mjuka matta.

1 kommentar:

  1. Gud vad underbart det låter. Vet precis känslan med rätt matta och friden att jobba hemma. Ha en underbar dag! /jagborhär

    SvaraRadera