april 02, 2024

Kl. 06:58, kl. 10:57

Det är en helt vanlig tisdag, påsken är över och jag har fyra lediga dagar i ryggen. Jag ligger i sängen när jag skriver det här, har läst nyheter, bloggar och instagram och nu är det dags att gå upp, tiden väntar inte på någon. 

Datorn har varit avstängd sedan i torsdags. Jag minns inte vad som står på agendan idag. Nästa app jag öppnar blir min kalender. Sen behöver jag gå upp, duscha, blåsa ut håret och sminka mig, klä på mig och gå till kontoret.

Jag ligger inte i sängen längre, flera timmar har passerat sedan jag skrev de två första styckena. Jag sitter i ett fokusrum på kontoret, har sju minuter mellan två möten, spenderar dem med att putsa den här texten och längta hem till sängen.

Barnet är hos sin pappa den här veckan. Hemmet är renskrubbat, sängen är nybäddad med rena lakan, min bokapp är fylld med böcker att läsa, på köksbänken står en öppnad vinflaska och min kalender är bara fylld till hälften eftersom folk har påsklov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar