april 09, 2024

Gift med jobbet

Jag drömde att jag gifte mig med min VD inatt. Det var inget romantiskt eller sexuellt över det, det var bara det bästa för företaget. Snacka om att tillskriva sig själv en viktig roll om man anser sig behöva vara gift med VD:n för företagets bästa.

Nej, men jag tror att det var för att en lokal i samma område som vårt kontor i den lilla staden brann igår och det var några besvärliga minuter innan vi visste om det var vårt kontor som gick upp i rök. 

Oron över branden, tillsammans med färskt skvaller om ett par kollegor som har ihop det, blev för mycket för min hjärna och resulterade i ett platoniskt äktenskap med vår VD. Som det ju kan bli ibland.

4 kommentarer:

  1. Haha, vilken dröm! Älskar hur hjärnan funkar ibland!
    Och skönt att det inte var er lokal som brann! Det hade ju varit högst olämpligt, inte minst med tanke på er business 😆
    Lohe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, verkligen! Vi hade behövt klappa igen hela verksamheten om vårt kontor brann upp.

      Radera
  2. Haha hjärnan alltså. Jag drömmer sällan men hade en så konstig och obehaglig dröm häromnatten. Jag befann mig i ett rum tillsammans med min storasyster och en fd. kollega. Helt plötsligt började de ha sex med varandra. Jag blev så arg och äcklad pga alla anledningar som går att komma på. De här två personerna har aldrig träffats i verklige livet så det var så himla konstigt och bara inte okej. Får rysningar då drömmen fortfarande gör sig påmind- usch!

    Detta var nog en kombo av att ha pratat i telefon med syrran som gjorde någon kommentar om sitt just nu obefintliga samliv med sin man och att jag och fd. kollegan hördes om att snart ses för lunch. Fel fel fel blev det iallafall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men usch, haha. Vad hemskt! Undrar hur ens hjärna funkar ibland alltså.

      Radera