januari 23, 2024

Tufft läge

På måndagseftermiddagen blir min man hängig. Han går till gymmet men kommer hem nästan genast, erkänner att han nog inte mår bra. Han rotar i sin garderob och drar fram den stickade tröjan som han bara har när han är sjuk.

Sedan blir det värre och värre, han tvingar mig att känna på hans panna flera gånger under kvällen, ber mig skaka ut filten över honom i soffan, suckar så högt att grannarna antagligen blir störda.

När vi vaknar på tisdagsmorgonen stönar han lågt och hostar försiktigt, liksom som om han känner efter om han behöver hosta. Säger att han nog måste ställa in alla sina möten och stanna kvar i sängen. Jag går till jobbet men får löpande uppdateringar om hans hälsa.

Den här förkylningen kommer bli jobbig för hela familjen.

2 kommentarer:

  1. Haha, tänk att de är såna, männen😆
    Carina

    SvaraRadera
  2. Haha, sån är min sambo också. Satt i Teams-möte när han hade covid (en mild variant med endast halsont och ingen feber) och hans stönande hördes genom stängd dörr. Tur att det var med folk jag känner så väl att jag kunde förklara de märkliga lätena i bakgrunden...;-) Och som sagt, allt klagande och uppdaterande om exakt hur det känns hela tiden, snark. "Nu känns klumpen i halsen som en golfboll". En timme senare: "nu är den som en tennisboll". Jag fick covid veckan efter med närmare 40 graders feber och hosta, men han konstaterade att hans tydligen ändå på något sätt varit värre eftersom jag ju inte klagade.

    SvaraRadera