januari 08, 2024

Skärvorna.

Jag läser Skärvorna av Bret Easton Ellis. Den är lång, oändligt lång, och oftast händer ingenting alls, ändå kan jag inte sluta läsa. Jag lyssnar på boken när jag är ensam och i rörelse, skiftar över till att läsa så snart jag har en lugn stund.

Imorse gick jag en omväg till kontoret, trots att det var massor med minusgrader räckte inte de femton minuterna, det är som att jag alltid måste lyssna mer. Det är det enda som jag ångrar från mina två veckors ledighet, att jag inte började med Skärvorna tidigare, att jag inte låste in mig i ett rum, bara jag och boken.

3 kommentarer:

  1. Detta är precis vad jag vill höra! På mitt initiativ är detta nästa bokklubbsbok och jag väntar spänt på att den ska dimpa ner i brevlådan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du något mycket läsvärt framför dig!

      Radera
    2. Nu har jag läst ut boken och det är en SÅ BRA BOKKLUBBSBOK!!

      Radera