januari 07, 2024

Tillbaka till verkligheten.

De sista dagarna på min ledighet försvann i en blinkning. Vi har tittat på Titanic, först filmen och sedan utställningen, vi har suttit runt ett bord på en restaurang tillsammans med tre andra par och ätit middag i en halv evighet, vi har varit på jazzkonsert.

Vi har städat ut julen (har jag redan sagt det?) och sovit länge, länge, klockan har varit efter tio varje dag när vi har vaknat. Jag är helt och fullständigt utvilad för första gången på jag vet inte hur länge.

Det har varit fint att vara ledig, men jag kan inte låta bli att längta tillbaka till kontoret. Det finns så mycket som jag vill göra, roller jag vill skapa, saker jag vill få att hända. Jag har ingen söndagsångest, bara en iver.

2 kommentarer:

  1. Jag hade sådan grav söndagsångest igår mest pga. en morgontrötthet som vägrat släppa. Men efter en dag på kontoret känner jag mig så glad att vardagen är på rull igen och mina vänner börjar skicka frågor om after-work 🤩

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint att det styrde upp sig!

      Radera