januari 09, 2024

Det nya året.

Efter två veckor av att somna och vakna sent lyckades jag mycket effektivt vända tillbaka dygnet på bara en arbetsdag: slocknade utmattad innan tjugotvå igår och vaknade imorse, helt okej utvilad, strax efter sex.

Spenderade tjugo minuter med att fluffa soffkuddar, bädda sängen och torka av köksbänken innan jag gick till jobbet. Jag vill längta efter att komma hem, vill laga mat i timmar, vill okynnesdricka en extra kopp kaffe.

Jag vill stå framför badrumsspegeln och dutta dyra krämer mot ansiktet, gå och lägga mig innan tio och orka läsa massor med sidor, vill känna mig som en mycket duktig flicka.

2 kommentarer:

  1. Åh det där med matlagningen var mitt enda nyårslöfte i år. Köpa bra råvaror och laga mat - länge. Involvera tonåringarna mer och våga testa nytt! Igår gjorde vi egna vietnamesiska vårrullar - så gott!

    SvaraRadera