september 20, 2022

Om att knäppa oss tillbaka.

Jag står i hallen, har precis klivit i mina skor och dragit på kavajen. Han böjer sig ner för att ge mig en puss och jag vrider på huvudet så att den landar på kinden, säger att jag har lagt på nytt läppstift.

Vi har inte haft sex på flera veckor. Jag har hittat på ursäkt efter ursäkt, men de börjar ta slut. Jag vet att jag måste låta det hända. Att vi behöver det. Kanske är det det som knäpper oss rätt igen. Jag stänger dörren bakom mig och tänker ikväll. Det kniper till i hjärtat.

6 kommentarer:

  1. Det är svårt att vilja när man inte vill… 😕❤️

    SvaraRadera
  2. Du måste inte. Du får lov att inte vilja, att vänta med det. Sex kan vara fantastiskt men inte när en inte vill. Och det är inte säkert att det löser något mellan er, även om det ibland kan vara ett sätt att sätta punkt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är helt sant och jag vet att jag inte måste. Men det känns inte fel att ha sex med honom, bara det att lusten just nu kanske inte finns, om du förstår skillnaden? Är hundra procent emot att ha sex mot sin vilja och det här är liksom inte det. Det här är nog snarare att vi behöver hitta tillbaka till varandra och till det.

      Radera