september 23, 2022

Inte helt olycklig.

Igår skrev jag att dagens enda stund av lycka var när jag rörde mig genom folkmassan på väg hem. Det är inte helt sant. Jag är lycklig på jobbet också. Trivs med människorna, tycker om det jag gör, har en vettig chef.

Idag har jag haft två otroligt givande och roliga möten, där det första förhoppningsvis gör att jag landar någonstans ännu bättre rent fysiskt i mitt arbete, och det andra var en uppstart av det som kommer bli det roligaste projektet på länge. Eller well, sedan i våras när jag lanserade vår nya vision.

Vilket kanske stärker min poäng: jag är lycklig på jobbet.

3 kommentarer:

  1. Att vara lycklig på jobbet är en stor fördel, tänk vad många som går till sina arbeten dag efter dag som blir till år bara för att de måste, de har inga alternativ, de kanske inte orkar skaffa annan utbildning utan de kör på för det finns inga alternativ. Att vara lycklig där man får sin inkomst måste ju vara att du verkligen är på rätt plats, och en bonus att det blir lite som ett andningshål där du kan försöka släppa det privata om så för bara några timmar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, precis så! 😌

      Radera
  2. Du blir sedd och respekterad på jobbet!

    SvaraRadera