juli 02, 2021

Om ett antagningsbesked och en stadsdel

Det händer saker hela torsdagen. Barnet får sitt antagningsbesked till gymnasiet. Vi är med på telefon när han loggar in. Han blir antagen till sitt andrahandsval och står som reserv till förstahandsvalet. Vi visste att det fanns en sådan risk, att antagningspoängen skulle dra iväg, men hans besvikelse i rösten trasar ändå sönder min bröstkorg.

En stund sedan dimper ett brev ner på hallgolvet. Barnet har fått tid för EEG på torsdag. Ännu en stund senare ringer min mans syster. Nu är flyttbilen på väg, säger hon och vi promenerar två gator bort för att möta den. 

Hon flyttar till vår stadsdel, till Vasastan. Lägenheten är liten men mysig och fin. Vi river i kartongerna och dricker bubbel ur vattenglas, för vinglasen ligger i en låda vi ännu inte hittat. Vi plockar långsamt ur låda efter låda. Berättar om våra favoriter runt hörnen. Kan vi inte ta en lunchpromenad imorgon? säger hon. Visa mig era platser.

När fredagen kommer möts vi vid elva. Visar var den perfekta pizzan finns, den bästa frukosten, den godaste kanelbullen, den mjukaste glassen. Visar vilken Hemköp vi handlar på, de små restaurangerna som gömmer sig här och var, vilka uteserveringar solen träffar. Det är fint att se Vasastan genom hennes ögon.

Lite senare loggar jag in på antagningswebben för gymnasievalet. De har publicerat vilken plats på reservlistan de ansökande har. Barnet har plats ett.  

2 kommentarer:

  1. Jag föreställer mig aldrig att jag gör det här, men jag är glad och vill att andra ska få sin hjälp. Jag är registrerad sjuksköterska, mitt 5-åriga äktenskap gick ihop, min man lämnade mig och våra barn lämnade huset och andra saker jag hörde, jag hörde att han såg en tjej som jag försökte mitt bästa för att ta med hem, jag bad trots att Jag gjorde inte Jag gjorde inget fel för att få saker att fungera, men han vägrade helt att prata, behandlade mig konstigt och till och med ignorerade barnen. Jag blev besviken och var tvungen att söka hjälp tills jag såg Dr. Egwalis andliga hemfall. Han försäkrade mig att han skulle vara glad och att allt skulle bli bra om några dagar, men jag var verkligen skeptisk. Jag kontaktade äntligen honom igen, vi gick igenom processen tillsammans och blev förvånade över att trollformeln fungerade och min man kom hem efter två års separation. Dr. Egwali, han är faktiskt mannen i hans ord. Om du har problem med ett förhållande eller någon aspekt av ditt liv, kontakta trollkarlen dr. Egwali för långvarig behandling.
    El. E-post: Dregwalispellbinder@gmail.com
    WhatsApp / Viber-nummer: +2348122948392

    SvaraRadera
  2. Jag vill dela min fantastiska upplevelse till alla om en trollformler som heter Dr Kumar, min man fuskade mot mig och när jag fick reda på att vi hade en kamp som fick honom att fylla för en skilsmässa och han flyttade ut ur huset. Jag älskar min man väldigt mycket och jag vill inte förlora honom, jag bad honom att komma tillbaka hem som han vägrade. Jag letade efter kärlekscitat online om jag kunde se vad jag kommer att använda för att få min kärlek hemma och jag såg folk prata om Dr Kumar och hans fantastiska arbete vars fall liknade mitt de lämnade hans kontaktinformation och jag kontaktade honom och han sa till mig att inte oroa mig att efter 24 timmar kommer min man att avbryta skilsmässan och komma tillbaka till mig efter att jag gjorde allt han bad mig göra, till min största förvåning nästa dag, kom min man tillbaka och han knäböjde och bad mig att acceptera honom tillbaka och han lovade mig att han aldrig kommer att lämna eller fuska på mig igen. Tack än en gång Dr Kumar du är verkligen en välsignelse för mig. Han kan också hjälpa dig att få ditt ex tillbaka, kontakta Dr Kumar på e-post: spellcasttemple@gmail.com eller WhatsApp +2347051705853

    SvaraRadera