juli 21, 2021

Ännu en undersökning

Jag sitter på en stol i hörnet i ett pyttelitet rum. På britsen ligger barnet med elektroder fästa på kroppen. På en skärm intill skapar hans hjärtslag dalar och toppar. Jag försöker se om något sticker ut, men jag hittar ingenting. Men så vet jag inte heller vad jag tittar efter.

De byter ut elektroderna till såna som är kopplade till en liten dosa som de fäster mot kroppen. Jag hjälper barnet tråckla på sig t-shirten över. De visar och förklarar hur vi ska dokumentera det närmsta dygnet, när han vilar och när han gör något ansträngande, när han sover och när han är vaken.

Räkna med att resultatet dröjer minst två veckor, säger sköterskan. Om man inte hittar något akut, då ringer vi snabbare. Jag hoppas att det dröjer minst två veckor.

2 kommentarer: