juli 17, 2020

Vill inte att det nånsin ska ta slut.

Jag önskar att livet kunde fortsätta så här. Det har gått två veckor sedan jag gick på semester och jag drömmer nästan ingenting längre och min hy är helt ren från stressfinnar. Det finns inga besvärliga dialoger i mitt huvud, inget skav under huden.

Vi har ett nytt favoritkafé, barnet och jag, och vi startar varje dag där. Kaffe och fralla och så skriver jag och han skiftar mellan att läsa och skriva. Vi sitter där ett par timmar och sedan möter vi min man på någon restaurang i närheten och äter lunch.

Vi promenerade vidare efter lunchen, ett par timmar på soliga trottoarer alla tre, sedan hem för att ladda datorerna och nu sitter vi på en annan uteservering. Jag har ett glas bubblor och barnet en coca cola, jag skriver och han läser. Om en stund ska vi gå hem och göra oss redo för dumplings och sushi på en fjärde uteservering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar