juli 20, 2020

Livet, böckerna och allt det andra.

Jag lämnar min andra semestervecka på söndagen. Vi sjunker ner på balkongen på kvällen, barnet ställer en påse från Hemmakväll på bordet och sedan blir vi kvar där. Jag kommer på att jag har varit i farten nästan jämt de här två veckorna, nästan ingen tid alls har tillbringats stilla med en bok. Istället har det tränats och sprungits, promenerats mellan caféer och restauranger, skrivits flera tusen ord.

Så kommer måndagen och jag drar med fingertopparna över bokryggarna som barnet och jag köpte när min semester just skulle börja. Fastnar för en och sätter mig i soffan, en kopp kaffe och så sitter jag helt stilla i nästan två timmar. 

3 kommentarer:

  1. Vilken bok läser du? Jag läser just nu Vera av Anne Swärd. Rätt intressant historia men inte jättebra språk tyvärr. Ä..

    SvaraRadera
  2. Läste Fraktur av Karin Slaughter och gillade den så mycket att jag idag gick och köpte uppföljaren. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vera låter ju bra när man läser baksidestexten. Vad trist om språket förstör!

      Radera