juli 05, 2020

Aldrig stilla.

Jag har längtat hit, till semester. Sett framför mig hur jag ligger i soffan mitt på blanka eftermiddagen och läser en bok. Så kommer semestern och två lediga dagar går, men det är som om jag aldrig hinner vara stilla. Inte för att vi gör tråkiga eller jobbiga saker, men vi gör saker, hela tiden gör vi saker.

Vi springer flera kilometer, tränar hela kroppen genom att lyfta stockar på ett utomhusgym, handlar mat, lagar mat, äter på restaurang, promenerar under varsitt paraply i regnet, tittar på lampor till vårt vardagsrumsfönster, tvättar tomt i tvättkorgen, skär om snittblommorna i vasen på matbordet, plockar i lägenheten som om vi är tre personer på sommarlov.

Imorgon vill jag spendera en lat timme på soffan någon gång mellan frukost och kväll.

1 kommentar: