juli 15, 2020

Ganska okej ändå.

Imorgon kommer värmen tillbaka, fast jag tror egentligen inte att jag har något emot vädret som det är nu, när man kommer undan med en luftig skjorta och ett par jeans. Jag insåg imorse att jag nog har såna skjortor så att jag klarar mig för en månad.

Vi fortsätter på mitt vinnande koncept, barnet och jag. Vaknar, klär på oss och slår oss ner någonstans för kaffe, macka och skrivande. I förmiddags blev det Kaffeverket och tusen ord. Ta det lite lugnt nu, sade barnet och tittade menande på mina fingrar som smattrade mot tangentbordet samtidigt som en dialog föll på plats i mitt huvud.

Promenerade vidare till en restaurang i Birkastan och mötte upp min man, åt lunch tillsammans alla tre och sedan gick vi åt varsitt håll. Han gick hemåt för att arbeta vidare, barnet gick till en kompis och jag fyllde på med frukt, blommor och bär.

Och nu sitter jag här vid matbordet och har kaffe och jordgubbar bredvid mig och alla de här dialogerna i mitt huvud. Det är nitton grader ute, ingen sol i sikte och en semesterresa som borde ha pågått, men det känns ganska okej ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar