juli 16, 2020

Vem är jag ens nuförtiden.

Den andra januari sprang jag min första runda på flera år. Då bestämde jag mig för att springa varannan dag, och förutom de där veckorna då jag kanske eller kanske inte hade covid-19 så har jag hållit i med löpandet. Sprungit oavsett väder och känsla.

Men så för någon månad sen bytte jag ut en springrunda till styrketräning istället, och sedan några veckor tillbaka har ytterligare ett springpass fått ge vika för att lyfta saker. Det är fortfarande varannan dag som gäller, men nu är vartannat pass löpning och vartannat är styrketräning. Antagligen är det fortfarande för tidigt att ropa hej, men jag tror att jag håller på att bli en sån person som behöver träna för att må bra.

Det trodde jag verkligen aldrig skulle hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar