juli 22, 2020

Ingen bra dag.

Jag läser två romaner på två dagar. De är så välskrivna att mitt självförtroende kring mitt eget skrivande rasar ner till fotknölarna. Jag kan nämna tusen saker som är dåligt med min bok. Tänker att allting måste suddas ut, jag måste börja om.

Jag blir irriterad på min man som jobbar hemifrån för tusende veckan i rad. Han sitter i sina möten hela dagarna och det känns som att jag knappt ens får andas så att det hörs. Sedan blir jag förbannad på min son över en skitsak. En timme senare blir jag arg på mig själv för att jag inte orkar springa mer än tre kilometer. När jag kommer hem lyser skärmen på min jobbtelefon upp. Jag vet att du har semester, men...

Jag har exploderat fyra gånger idag. Eventuellt har jag någon explosion kvar, vi får se. Min man föreslog just en uteservering och något riktigt onyttigt till middag, antagligen mest för att rädda sin egen röv men jag tänker ändå beställa det största vinglaset de har.

6 kommentarer:

  1. Att någon ens ANDAS om jobbet när man har semester är fan OLAGLIGT! (så jag förstår din frustration)

    Skicka över något kapitel av din bok till mig, om du vill, så kan jag läsa och berömma! Du skriver ju nämligen grymt bra, tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Kanske tar dig på orden vad gäller läsningen, ska bara fila lite till på det först. :)

      Radera
    2. Jag ska ge dig min mail via min mans instagram... :)

      Radera
  2. Håller med. Har också blivit kontaktad av jobbet ibland på semestern (fast då på min privata mobil eftersom jobbmobilen alltid är avstängd på semestern) och det förstör ju fasen hela dagen, också eftersom det alltid framstår som att världen brinner upp om jag inte svarar... Har för övrigt alltid jordens ångest över alla mail som väntar när man kommer tillbaka efter semestern, eftersom det även då har varit 100 eldar som tydligen hade kunnat släckas direkt om jag varit där men istället eskalerat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, den där första dagen (ibland dagarna) när man bara ska ta sig igenom mailen, fy fan vad hemskt det är. Man får vara smart och inte ha några möten inbokade (vilket jag inte har varit).

      Radera