juli 07, 2020

Så går även den andra semesterdagen.

Vaknar vid nio. Drar en borste genom håret och lägger en gnutta mascara, rouge och ögonbryn, kliver i jeans och tröja och sticker in fötterna i ett par espadrillos. Vallar barnen ner längs gatan, in på ett café. Ostfrallor och kaffe, sedan varsin vaniljbulle.

Promenerar vidare och hamnar på Nationalmuseum. Vandrar genom utställningarna, stannar till och pratar om både livet och det vi ser. Promenerar vidare, in på Östermalm, sätter oss på en uteservering, varsin hamburgare till de unga och en sallad till mig.

Sedan säger vi hej då, de går till barnets kompis och jag promenerar hem. Kokar en kopp kaffe och sätter mig i soffan, läser bort en timme. Grillade grönsaker och halloumi, sedan byter vi om till springkläder och ger oss ut. Sju kilometer senare är klockan tjugoettfyrtio och här sitter jag nu och väntar på min tur i duschen.

1 kommentar: