maj 06, 2020

Onsdag.

Jag kommer hem från kontoret en stund efter barnet, han sitter redan vid matbordet och gör det som behövs inför morgondagens matteprov. Min man sitter bredvid och avrundar dagens sista onlinemöte. Jag sparkar av mig skorna och häller upp en kopp kaffe.

Står i strumplästen, orkar inte kliva ur kjol och strumpbyxor även om det känns för snävt, och hackar saker till våra omeletter. Han gör en sallad, barnet berättar om en uträkning som han har gjort men inte är så säker på. Det är inte förrän nu, ett par timmar senare, som jag drar ner dragkedjan till kjolen och tråcklar mig ur strumpbyxorna.

Öppnar datorn och skriver, först det här och sedan på boken. Mannen och barnet har gått till gymmet. Ännu har jag inte tänt några lampor, för solen har inte gått ner trots att tiden nått den tjugonde timmen för dagen. Tänder ljusen på bordet bara, funderar på att göra en kopp te men häller upp en whisky istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar