februari 01, 2019

Bara små korta hej nuförtiden.

Det snöar hela dagen. Det är fortfarande ljust när jag tar bussen från jobbet. Ringer mitt barn och ber honom möta mig för en lättare fredagshandling, fast vi börjar med varsin chokladboll på ett nytt café. Så handlar vi allt som vi kan tänka oss till lördagsfrukosten, han väljer en läsk och vi plockar godis. Jag köper en flaska vin och vi promenerar hem genom en snöstorm.

Och nu sitter jag i soffan, rödpanget är upphällt i ett glas bredvid mig och godiset likaså. Alldeles nyss ringde min man och berättade att han är färdig hos barberaren och på väg hem med sushi till middag. Barnet häller upp sin läsk och jag tänker att jag ska avrunda det här. Duka bordet, invänta en man och en middag och göra mig en fredagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar