augusti 13, 2018

Hörni.

Jag har tänkt ganska mycket på en sak. Det här är ju tänkt att vara ett anonymt ställe, även om jag inte hymlar med vem jag är. Länkar vidare till min instagram om man klickar på min bild och så. Det är okej att man vet vem jag är om man kommer från bloggen (och man får följa om man vill).

Men jag vill inte att man ska kunna googla mitt namn och hamna här. Det är en envägsanonymitet, om ni förstår. Nu har jag upptäckt att man med en välformulerad googling hittar hit. Så därför har jag slutat skriva ut namn, men att hela tiden kalla de mina för mannen och barnet känns trist. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med det här. Jag vill ju skriva personligt och öppet, men känner mig lite låst för ögonblicket.

Det var bara det.

4 kommentarer:

  1. Låsa bloggen kanske? Lite trist men då kan man iallafall inte googla fram det. Alternativt att bara skriva första bokstaven?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill inte låsa bloggen, men har också funderat på att bara skriva första bokstaven i namnen, alternativt hitta på några slags smeknamn. Åh, vi får se.

      Radera
  2. Förstår vad du menar. Jag vill inte ens tänka tanken att nån jag känner kan googla fram min blogg. Men det kan de säkert... Jag röstar på smeknamn! Även om det inte stör mig att läsa "mannen" och "barnet" :)

    SvaraRadera
  3. Förstår precis, är väldigt nojig att någon jag känner ska hitta min blogg, trots att jag ju egentligen inte skriver någonting som jag inte står för. Men det är ändå läskigt, att man inte kan styra vem som i så fall får läsa det.

    Jag röstar på egna smeknamn eller mannen/barnet för bara bokstaven när det finns flera personer kan ibland göra mig så förvirrad hehe :) Iofs förstår man väl ofta på kontexten vem du syftar på.

    SvaraRadera